Köpvillkor

Priser och betalning

Samtliga priser på hemsidan är i SEK inklusive moms och priset är det som visas vid köptillfället. Betalning sker med säker kortbetalning direkt på hemsidan via Shopify Payment som accepterar VISA, MasterCard, Maestro. Endast privatpersoner som är över 18 år och myndiga har rätt att göra en beställning. Genom att genomföra en beställning godkänner du våra köpevillkor.

Ändring av beställning

Du kan inte göra ändringar eller tilläggsbeställningar efter att din beställning har bekräftats, därför är det viktigt att du noggrant kontrollerar din beställning i kassan innan du slutför ditt köp. Du kan dock alltid kontakta oss och har vi inte hunnit hantera din order gör vi vårat bästa för att hjälpa dig.

Leveransinformation

När du gör din beställning på hemsidan framgår det vilket leveranssätt som finns tillgängligt. Vi samarbetar med vår logistikpartner för samtliga leveranser i Sverige och vi levererar därav till de områden vår logistikpartner når via vårat avtal. Kostnaden för frakt är:

- Leveranskostnad från 0 -250 kr = 100,00 SEK

- Leveranskostnad från 250 - 450 kr = 79,00 SEK

- Leveranskostnad från 450 - 790 kr = 49,00 SEK

- Fri frakt över 790,00 SEK

Du kan enkelt söka på ditt postnummer på vår hemsida och se om vi levererar till ditt område. Om vi inte levererar till ditt område kommer du inte kunna slutföra din beställning. Vi når nu ännu fler orter genom leverans med DHL. Kontakta oss på info@mation.se. för mer information och pris. 

När du har lagt din beställning får du en bekräftelse på din order till angiven e-mail adress. Om du inte får en bekräftelse via e-mail, eller har angett felaktig kontaktinformation, vänligen kontakta oss.

Mation AB hanterar vanligtvis din order dagen efter du har gjort din beställning via hemsidan (helgfria vardagar) och skickar normalt ditt paket inom 1-4 arbetsdagar. När din order har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till vår logistikpartner. Mation AB har ingen förseningsgaranti för produkter som inte finns i lager vid beställningstidpunkten, eller för oförutsedda händelser hos speditören. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt. Vår logistikpartner aviserar dig i god tid om leveransdag via SMS. Har du frågor om leveransen svarar du på detta SMS.

Misslyckat leveransförsök

Det är viktigt att du anger korrekt kontakt- och leveransinformation vid beställningstillfället då det är med denna information vår logistikpartner kommer utföra leveransen. Ange adress och även portkod och annan information som krävs för att vår logistikpartner ska kunna leverera hela vägen till dörren. Vår logistikpartner kontaktar dig på angivet telefonnummer om de inte hittar rätt adress eller kommer in med portkod. De lämnar endast leveransen utanför dörren om du har godkänt detta. Tänk alltså på att du helst behöver finnas tillgänglig på den angivna adressen vid beställningstillfället för att ta emot din leverans. Vi måste oavsett kunna komma in i porten för att kunna genomföra leveransen. Vid utebliven leverans med anledning av att kunden inte fanns tillgänglig för att ta emot leveransen under avtalad tid eller felaktiga kontaktuppgifter och inte har godkänt att leveransen kan lämnas vid dörren, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för ytterligare leveransförsök. Den ungefärliga kostnaden för en misslyckad leverans med ett nytt leveransförsök är 150 kr.

Tryckfel och produktinformation

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att produkternas exakta utseende och på flera bilder visas förslag på hur de kan serveras. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser på hemsidan.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, ändrat lagerstatus och tekniska problem på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att återkalla beställningar som är felaktiga enligt någon av ovanstående orsaker. Samtliga produkter har en innehållsförteckning på hemsidan och på produkten. Om du har en matallergi/intolerans hänvisar vi alltid till etiketten på produkten även om informationen även finns på hemsidan.

Vår hemsida finns både på svenska och italienska. Kontakta oss om du vill ha hjälp att översätta något.

Ångerrätt

Du som konsument har som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans och utanför affärslokaler, men det finns vissa undantag. Om du köper en vara börjar ångerfristen gälla dagen efter att konsumenten tagit emot varan. Ångerrätten gäller inte för alla sorters varor inklusive varor som snabbt kan försämras, till exempel livsmedel. Vi vill självfallet att du ska vara nöjd och vill du ånga ditt köp kan du alltid kontakta oss.

Reklamation

Om du har fått en defekt produkt eller på annat sätt finner ett fel med produkten vara ber vi dig att omgående kontakta oss på support@mation.se . Beskriv felet så utförligt som möjligt så vi så snabbt som möjligt kan åtgärda felet. Vår målsättning är att altid lösa eventuella reklamationer och tvister mellan oss och kunden och vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.

 Prenumeration på utskick

Du kan välja att anmäla dig till våra utskick. Utskick från oss är nyhetsbrev, erbjudanden osv. Du kan när som helst avsluta denna prenumeration genom att avregistrera dig från utskicken på länken du finner längst ned i varje utskick.

Upphovsrätt

All information på hemsidan mation.se tillhör Mation AB. Användning av denna information är strikt förbjuden och inte tillåten utan medgivande från Mation AB

Force Majeure

Mation AB ansvarar inte för förseningar eller inställda leveranser orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över.

Behandling av personuppgifter

Se information om hur vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR här.

 Företagsinformation

Mation AB

Adress: Gamla Norrtäljevägen 31 – 76191 Norrtälje

Org.nr.: 559246-4829

E-mail adress: info@mation.se