Vanliga frågor & svar

Var levererar Mation?

Vi når 7 miljoner invånare i Sverige med hemleverans genom Best Transport. Sök efter ditt postnummer på pop-up sidan när du besöker vår hemsida. Du hittar också postnummersökfunktionen genom att klicka på den lilla ikonen du hittar på vänstra sidan på hemsidan. Vi levererar även till serviceombud med DHL, kontakta oss på info@mation.se för pris och mer info. Du har också möjlighet att välja lagerupphämtning, du får info via mejl när din beställning finns klar för upphämtning på vårt lager utanför Norrtälje. 

Jag väntar leverans från Mation AB. Jag undrar när ni kommer?
Avisering om din hemleverans kommer skickas via SMS när paketet lastats på fordon. Via länken i vårt SMS kan du följa din hemleverans i realtid.

Jag kommer inte att vara hemma ikväll. Kan ni lämna leveransen utanför dörren?
I spårningsportalen (som du når via länken i det SMS vi skickar till dig) kommer du kunna välja om du vill få personlig leverans eller leverans utanför dörren.

Jag missade att ange min portkod när jag genomförde beställningen. Hur gör jag nu?
Chauffören kommer ringa dig om porten är låst. Ha därför gärna telefonen nära till hands. Du kan också ändra/lägga till portkoden via vår spårningsportal (via länken i det SMS vi skickat till dig).

Kommer chauffören att ringa mig innan leveransen?
Chauffören ringer om det inte går att komma in genom porten eller om ingen öppnar dörren.

Jag väntade på en hemleverans ikväll, men det kom ingen. Har mitt paket försvunnit?
Om du har fått ett aviserings-SMS från oss och det därefter inte skett en hemleverans ber vi dig kontakta Best Transports kundtjänst.

Jag missade min hemleverans, vad gör jag nu?
Vänligen kontakta oss på support@mation.se och bestäm en ny tid för hemleverans. Vid utebliven leverans med anledning av att kunden inte fanns tillgänglig för att ta emot leveransen under avtalad tid eller felaktiga kontaktuppgifter och inte har godkänt att leveransen kan lämnas vid dörren, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för ytterligare leveransförsök. Den ungefärliga kostnaden för en misslyckad leverans med ett nytt leveransförsök är 150 kr.

Vad händer om mitt gods skadas/förloras eller levereras fel?
Mation AB följer transportbranschens villkor. En anmälan om skada/förlorat gods gör du enklast här på vår hemsida support@mation.se.